måndag 3 september 2012

vi traskar på i livet

Vad gör vi?


Jooo Jaden är ju nyopererad, OCD blev svaret från ct´n.
Helt "ok" och jag kommer kunna ha en aktiv hund så vi satsar på det här...

Han repar sig bra, stygnen tar jag på fredag, allt ser jätte fint ut. Bara 4 stygn så det är ett litet sår....
Han är ju mer vild än tam och idag för första gången släppte ja han lös med lite bit i armen.
OJ OJ vad det lös i hans ögon... kommer satsa på ID med mini herrn. Tror jag kommer bli sköjs, han biter ju bättre än Riki så.... hahaha!
Kommer även simma några ggr med han... så förhopningsvis är han fit for fight för show i slutet av månaden. Men bara show då... skippar nog resten för säkerhets skull.

Riki då...
Jo han tränas väl rätt hårt nu inför show och EM i Finland.
Han längtar nog tills semsetern börjar för hans del 1 oktober får han en mini semester och då börjar vinterns uppbyggnads period..... Då ska vi fetta på oss :)

Varför åka på EM?
Jo dels för att han behöver ju upperbarligen tävla tävla tävla.... styrkan har han, så en dag kanske det bara släpper så vi får helt enkelt köra på.
Förhoppningarna är ju inte direkt stora med tanke på säsongen... Men vi måste avsluta den såklart.
2013 hoppas jag han är redo och mogen att slåss om placeringarna. Nu är han inte det....

ska pressa han under veckans vagnträning för att se hur han ligger viktmässigt....
Har bara kört han fram till 1300kg sen brutit.... nu får ja försöka ta tag i hårdhandskarna och pressa lite....

Snart är rasspecialen här och jag LÄÄÄÄÄNGTAR!!!!!!!!!! fast det är mkt att göra. Börjar vli lite stressad ;)


jobb snart, ha det gött!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar