tisdag 14 februari 2012

Sumerar dagen med ett ord- Trött

Blir längre och längre mellanrum som jag skriver här märker ja.

Ska försöks sumera lite.

Jaden är varm i kläderna och börjar känna sig som hemma, han växer på sig bra. Rumsrenheten tar sig också, väldigt sällan olyckor.
Han är väldigt lugn, ska vara med hela tiden, helst sitta i famnen. Han vill gärna följa Riki på allt som görs och det går bra. Riki har inget bandage eller skor nu, hans sår är nästintill borta och klon börjar växa ut. Så nu går han lös ute och har börjat lite smått med dw igen... känns bra!

Väl ute när grabbarna är tillsammans så blir det lek, eller Riki är väldigt hård. Sätter han på plats, fast samtidigt ger Jaden lekinviter hela tiden, jag är lite kluven där om jag ska låta han "tukta" lillen eller om jag ska gå in och avbryta!? Vad är bäst om man försöker se in i framtiden. Förmodligen kommer det kanske vara svårt att ha dom lösa tillsammans utomhus om ett tag. Jag har ju ingen aning!?
Vill ju göra rätt från början, vill inget mer än att det ska funka. Dom behöver ju inte leka och vara bästa vänner... det begär jag inte!? men vill kunna ha kontrollen....
Inomhus är det lugna gatan, Jaden försöka leka upp Riki men han är inte så sugen, bara ligger och vänder bort huvudet.
Inomhus ska det vara lugnt....
Jaja tiden får utvisa.

Jaden har fotograferats hos fotograf, längtar så tills jag får se bilderna, tror det blev as bra! Är som ett barn på julafton :)
Ska boka pennhip snart också är det tänkt, lika bra att få det gjort.

Annars på dagarna är vi mest ute på isen och glassar runt. Riki är ju så glad nu när han slipper koppel och dessa jävla skorna. I helgen ska vi försöka träna vagn. *jippie* Danmark närmar sig med stormsteg.
Har åkt runt en del med mina syskonbarn och sålt fryspåsar i några dagar, så duktiga är dom!
Har sålt ca 30 paket, dä ni ;)

Nu ska maten smältas lite i hundmagarna sen ut på lite kiss och bajs, sen ska jag ta en dusch äta och lägga mig i soffan... är så trött!


2 kommentarer:

  1. Om du har tänkt att ha dom tillsammans även som vuxen skulle jag hellre korrigera Jaden än Riki. Nolltolerans med rubbet. Har samma bekymmer här, Fay är PAIN kan man lätt säga!

    SvaraRadera
  2. Har ingen erfarenhet av hanhundar men jag skulle iaf. aldrig gå in och korrigera. Min känsla, när det gällt mina tikar är tanken att ingen kan tukta som bra som en vuxen, vettig hund så jag lät Zelda göra det och det funkade jättebra.
    Tror du att problemet blir så stort då? Jag tänker att åldersskillnaden är ju rätt stor och då ska Jaden enbart rätta in sig i ledet efter Riki. Men som sagt jag har inte egen erfarenhet av din ras och hanningar :)
    Kram och lycka till!

    SvaraRadera