onsdag 1 februari 2012

Välkommen hem Jaden!

Då va han äntligen här... lilla fisen, han är verkligen liten men ändå lite mer än 4 mån. Jag fick en "valp" iaf :) vilket jag är nöjd med, vill ha en mindre hund. Så hoppas det håller i sig. Exakt vikt kommer på mån då han ska veterinär besiktigas. Väldigt fin, bra pigment och jag bara älskar ju huvudet hans... lite mer mat och hull nu så blir det toppen!

Han kom hem hit kl 08.00 i morse och NU äntligen ligger han ner och slappnar av och sover, på min mage. Det har gått i två hundra hela dagen, mkt att lukta och spana in. Väldigt duktig liten gosse, Riki tar han bra... bryr sig inte speciellt mkt egentligen. Han vill ju härja loss med han ute men vågar inte släppa Riki pga av tassen och stygnen ännu, det får vänta en vecka till helt enkelt. Jaden ruska tag i Rikis bädd förut och Riki gick förbi, då gjorde Jaden ifrån sig världens MORR och Riki blev rädd ... hahaha såg lite komiskt ut .. ska försöka göra så gott jag kan med att hålla nivån nere här hemma. Inge lek och stoj, lugn och ro här inne. Måste ju försöka tänka framåt, liten blir stor snart och vill mer än gärna ha dom tillsammans.

Hänt två kiss olyckor sen han kom hit, annars duktig. Lyssnar på sitt namn bra och märkte förut vid promenaden att varje gång det kom bil, när jag tog han i halsbandet (hade han lös) så satte han sig ner... duktig mini!
Är så fruktansvärt trött på att gå med Riki i koppel nu, trumpor och skyddskor och faaaasen va trött jag blir. Sitter inge bra heller! inte gått en vecka ens :(

Ska bli en spännande natt, ber till gud att jag ej får en snarkande hund. Är så tyst och lugnt nu.... finns inge värre än snarkljud när man ska sova.

nej får passa på att äta nått när han sover.

4 kommentarer:

  1. Åh vi vill ha mer bilder! När är han född? Han må ju vara ganska precis lika gammal som Le Fay. Coolt, då kan vi tävla :D

    SvaraRadera
  2. Han är född 26e sept :) kommer mer bilder, tar med kameran ut imorrn :) hm ja vad ska vi tävla i då? Ni kommer briljera i det mesta antar ja ;)

    SvaraRadera
  3. Vad fin han ser ut! Gôtt att han är liten och "valpig" än.

    SvaraRadera