tisdag 7 februari 2012

tjock hund och framsteg

Hm vad har hänt sen sist?
Jo Jaden har varit till veterinären och gjort en valp besiktning. U.A på allt och vetten gillade verkligen hur cool lugn lillen var. Inge problem att känna och klämma där inte. 14,5 kg väger han nu, två kg mer än när han kom. Det är bra.... Har får mer mat än Riki nu som jag har fått minskat lite på. Såg fasen att han börjat på att blir lite små fet. HJÄLP! Går fan fort när han inte får springa fritt och ingen träning... Så nu mindre mat och förhoppningsvis snart är vi på gång igen. Tassen är bättre, tog stygnen igår och det va jätte fin läkt. Självaste "ingångshålet" i trampdynan var jag riktigt nervös för ett tag. Såg ingen skillnad allt på att det hade en tendens till läkning, förräns nu. Ser det krympt lite och man ser det blivit dom en hinna på. FAN VA SKÖNT!
Snart kan vi gå ur som vanligt igen... och tävlingen i mars kommer nog bli av :)

Jadens olyckor inne har blivit allt färre, riktigt duktig! Mindre duktig på att gå i koppel dock. HAHA, lill fisen sätter sig bara och glor när vi går.... dammsugaren skällde han ut idag, men blev snabbt vänner igen. Lika så med skurhinken ;)

Vi är nyss hemkommna efter en lite promenad vid vassjön, det va skönt bara ynka -2 grader.
Det som inte är lika positivt med -2 grader är att jag har beställt lite väl mkt hundmat denna gång som inte fick plats i frysarna här hemma. Men det är ju lugnt tänkte jag, har ju varit typ -25 dom senaste dagarna. Men nu ser du det att blir milt minnsan, min tur? Ja! har orkat fått en del frysplats, har 15 kg kvar ute som jag hoppas klarar sig.

Tror bestämt vi ska vila oss lite nu, sen i eftermiddag ska moster nämligen kidnappa sina två flick syskonbarn för att dom ska få knacka dörr och sälja fryspåsar i förmån till bulldog klubben ;) moster är chaufför hon och sitter kvar i bilen.....


Igår var en sådan dag som tankarna gick mkt till bästa flickan min, fan jag hatar tanken av att börja "glömma"... doften sitter ännu kvar i ditt halsband, du luktade så gott! Saknar dig.... du kommer alltid vara nr 1, alltid! Min Zelda.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar