söndag 4 december 2011

Försöker igen

Då tar jag upp bloggandet igen, får väl se hur det går denna gång :)
Har väl hänt lite sen sist, inget jag tänker sitta här och skriva om nu, men den största händelsen i våra liv som jag behöver skriva mycket om är att våran älskade Zelda har fått lämna jordelivet.
Hon blev halt så vi fick åka in och ta bilder på knäna. (som var op för korsbanden,TPLO)
Jag va nästan säker på att det blivit pålagringar, hade nästan förberett mig på det.
Men under veterinärens undersökning innan röntgen fick jag ändå upp hoppet lite, vetten trodde mer att knäskålen hoppar ur led och att det inte är någon större fara....
Men jag tappade hakan när jag fick se plåtarna, REJÄLA pålagringar som va formade som spik.
Att hon har klarat att gå så ens, vilken fighter.
Beslutade då att inte väcka upp henne, värsta dagen i mitt liv! Hon somnade in i våra armar så fridfullt... finaste hunden i världen.
Min första hund, bara min... hon är nu borta, kommer aldrig mer tillbaks. Finner inte ord, glömmer dig aldrig Zelda. Din aska har fått en fin minnesplats här hemma i en fin urna, tänder ljus för dig varje dag.
Du har lärt mig så mkt, tack för en underbar tid min vän, vi ses snart igen! sov gott.


Riki är nu ensam,tar det väl helt ok men klart det är konstigt för han. I januari är friden slut ,då kommer en valp in i våra liv och det kommer bli full fart.
Valpen är absolut ingen ersättning av Zelda, han var redan bestämd innan Zelda blev dålig.
Jaden, som han ska heta kommer från Demoniac kennel i Ungern Föräldrar:
GrCh. Osb's Torrez X Dailey's Fergie of Demoniac Team. (Show/working linjer) kul med nytt blod.Längtar verkligen till vi får åka och hämta mitt nya wp hopp på arlanda , ska bli skönt att få nått annat att tänka på.

Rikis träning rullar på... hoppas och tror att 2012 kan vara hans genombrott på wp banorna. Kommer träna mkt vagn i vinter så nu jävlar :)
Hade även tänkt att köra öppen klassen i viltspår , men vintern och snön är påväg så vi väntar kanske till våren med det efterssom han behöver träning på återgångar.

Tränar mkt fys på grus underlag, vilket jag tycker är det allra bästa, sen i skog såklart. Riki börjar biffa till sig rejält, och matte GILLAR verkligen hur han format sig.


Idag har vi varit ute i 2 timmar på fälten och sprungit av oss, tränat lite inkallning (med visselpipa)
Matte var ute och festade igår så kommer spendera resten av dagen i soffan :)
Imorrn är det jobb igen, har en tuff jobb vecka framför mig... men jag är så glad att jag har jobb så ska inte klaga, trivs så himlans bra!

Nej, känner ett pizza sug och måste göra något åt saken...

Ha det gött!






1 kommentar:

  1. En tår trillar nerför min kind för Zelda. Kram från mig till er! <3

    SvaraRadera