onsdag 28 december 2011

Hundbur & smörgåsrån

Tänkte blogga lite samtidigt som jag smaskar smörgåsrån med paprika/chili ost. *smask*

Jobbar jobbar och åter jobbar... men vart är pengarna? Haha ja det kan man fråga sig, x antal tusen försvann nyss i ett enkelt klick. Beställde en dubbelbur till bilen, blir toppen bra tror ja betydligt säkrare än grindarna... Bara att vänja Riki nu då, aldrig suttit i en bur ens. Har tagit in en bur nu som bara står öppen, får se om han går in när det passar, nyfiken är han och har varit in och hämtat leksak vi kastat in.
Enda nackdelen med bur är ju helt klart platsen, men denna bur är skräddar"sydd" till min bil så det blir rätt stor.

Riki har en polare hos sig just nu och har haft några dar, skönt för han.. Han äter upp sin mat som han ska och är mer lekfull. Januari är snart här nu så han får sin egna "brorsa"....

Igår kom en gammal kär vän och hälsade på, va såå kul att se han igen efter en lång lång tid, alla minnen bara sprutar ut och man bara ler :) Gymnasietiden när den var som bäst liksom... Riktigt nice!

Har tänkt lite på begreppet "vän". Folk är ju vänner, eller kallar sig vänner, umgås m.m
Men det jag funderar på då är: Vännen och vännen umgås, sen umgås den andra vännen med dom andra vännerna och då helt plötsligt är den ena "vännen" en slaskhink som man bara pratar skit om (skitpratet är inge lögner) dom andra "vännerna" håller med... sen umgås den sk vännen med slaskhinken lika förbannat? Vad är det? Är jag vän med nån hoppas jag för mitt liv att mina vänner är ärliga mot mig och säger om jag tex gör nått galet/konsigt/idiotiskt.... Annars är man ju inte en vän eller? Nej tycker folk borde ge sig själva en käftsmäll och tänka på hur dom beteer sig.
Kalla er iaf inte vänner.


Tack för ordet, bitterfittan har fått tala ut för dagen ;)

2 kommentarer:

  1. Sen är de ju så att många inte kan ta en 'tillrättavisning'. Men du har rätt i de du skriver. I En Perfekt värld....

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, jag vill inte blir falskt behandlad av mina vänner. Om nån av mina vänner gjort nått som jag tycker är heeelt åt helvete då säger jag det. "hörru nu kanske du borde tänka dig för liksom" inte bara le och vara precis som vanligt och sen gå och prata om det till andra?

    SvaraRadera