tisdag 17 januari 2012

Handikappad hund och stykjärnshelvete

Helgen är över, en mkt bra helg. Party/spel/ toppen sällskap på fredag, och hotellvistelse på lörda till söndag. Niiiice!
Nu tillbaka till vardagen och jobb. Är sååå glad så länge jag har jobb!

Idag skadade sig lille vännen i tassen, var ute och gick på grusväg. Han springer ju lite i diken och skog fram och tillbaka... så fick han syn på nått (antagligen mus eller sork) och gjorde världens HOPP rakt ner på vassa vassa pinnar som sticker upp i dikenskanterna. Såg allt i slow motion och hann tänka att nu sticker han sig. Och mkt riktigt.... kom mkt blod och han hade väldigt ont innan vi kom fram till bilen igen. Fan fan fan tänkte att nu sitter det väl världens flis och världens djupaste sår i trampdynan. Kom till bilen, ser nada, bara lite blod.
Väl hemma tittade ordentligt, tvättade... DÄR såg ja kött såret, pytte pytte litet . My god! vad har jag för klen hund? Har går på tre ben och nu har han socka när vi går ut och får mer "ont" då och haltar mer ;)
haha ett par dagar så är väl detta över, han ska iväg och simma v 4. ska bli spännande och se .... bytt mat, äter nu v&h valp, funkar bra.

Nej jag är ensam hemma, så åker och slänger mig i solariet en kvart och tar med mig en kebab tallrik hem ;)


seee ya

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar